سامانسامان، تا این لحظه: 14 سال و 10 روز سن داره

پسرم سامان

غذا خوردن سامان

1390/4/21 0:27
نویسنده : مامان سامان
1,075 بازدید
اشتراک گذاری

غذا خوردن سامان

به هیچ عنوان سر میز نمی شینه.

از غذا خوردن فراری.

الا ن یه چند روزی هست که میلی به غذا خوردن نداره .

یعنی قبلا هم نداشت .ولی اونو رو کابینت آشپز خونه می ذاشتم وبا هزار تا وسیله اونو سر گرم می کردم تا غذا شو بخوره الان دیگه اون طوری هم جواب نمی ده .

محکم دهنش رو می بنده و اصلا باز نمی کنه .

از دست غذا خوردنش کلافه شدم .

باید برای هر وعده غذا دادن نیم ساعت یا بیشتر سر پا باشم .

پا و کمر برام نمونده .

به غذای سفره هم علاقه ای نداره.

قبلا که شیر نمی خورد ،که باید می خورد .

حالا که باید غذا بخوره رو آورده به شیر خوردن.

نان رو خیلی دوست داره هر چی بدی می خوره.

خاله های مهر بون اگه پیشنهاد غذایی دارین به من بگین که براش در ست کنم مرسی از همیاریتون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

سيدمهدي
23 خرداد 90 18:53
سلام.خواهري جان من فكر كنم ديشب اومدم و نظر دادم .از عكس گل پسرت فهميدم.فق چرا نوشتين پسر بد؟؟/؟؟؟؟


پسر بد اولین وب سامانه که چون خیلی شلوغ شده و از سامان هم کمتر نوشته می شد به وب سامانی نقل مکان کردیم البته وب پسر بد هم وب بدی نیست ولی بعضی ها به خاطر بازدید بالایی که داره خیلی اذیت می کردند
مامان ماهان
23 خرداد 90 19:00
عزیزم بین چی دوست داره
فکر کن ماهان یاد گرفته بود غذا رو فوت کنه نگاه هم نمیکرد که تو مهمونی هستیم یا جای دیگه تموم لباسهای من کثیف میشد
دوست جونم شاید از گرمای هوا هم باشه که میل نداره بخوره


ممنونم از راهنمایی خوبت دوست عزیزم شاید همین طور باشه
مامان آريا
24 خرداد 90 14:13
سلم خيلي پسر نازي داري با اون موهاي فرفريش من هميشه دوست داشتم بچم موهاي فر داشته باشه ببوسش خيلي
مرسي كه به سايت آريا سر زدي در ضمن آريا شيرخشك نخورده قربونت برم لينكت مي كنم


مرسی خاله که به من سر زدید موهای فر فری وقتی بلند میشه شونه کردنش مشکله.چند روز پیش بابا اومد و موهام برام سبک کرد .خداخیرش بده.
مامان حسني
24 خرداد 90 14:47
سلام مامان جون
خسته نباشي من هم اين مشكلو دارم ممكنه داره دندون درمياره چيزايي كه براي حسني امتحان كردم را برات مينويسم شايد به دردبخوره
نوع غذا دادن هرازچندگاهي بايد عوض شه چون بچه ها ازتكراربدشون ميادحسني را سوارتاب ميكنم وبهش غذا ميدم تاوقتي حواسش پرت باشه خوب ميخوره يابراش سي دي تولد ميذارم چون ني ني ها راخيلي دوست داره
گاهي قاشق را ازپشت سرش ميارم وبهش ميدم تانبينه چي مي خوره
واما تجويزات دكتربراي حسني
صبح بهش خاكشيربده اگه ذرات خاكشيراذيتش ميكنه خاكشير را خيس كن اب زيرش رابهش بده
شب هم اسفرزه بهش بده
شربت گياهي باريج كه عصاره اناروعسل ونعناع هست نيم ساعت قبل ازغذا خوردن ميتوني ازداروخانه هم بگيري
چيزاهايي كه رنگ قرمزدارن مثل هندوانه وگوجه و...
ولي دركل همون جوري كه مامان ماهان هم گفتن توگرما بچه ها كم اشتها ميشن پس چيزايي كه بدن را خنك ميكنه هم خوبه من كمي عرق كاسني با آب قاطي ميكنم هرقت اب ميخواد بهش ميدم ماست هم خيلي خوبه اغلب صبحها نون ميريزم توي ماست وبه حسني ميدم اينو خيلي دوست داره كشك هم همين طور
يه چيزيهم كه خيلي براي اشتهاي حسني موثربود آش انارواش تمر بود
ببين اگه مزه ترش دوست داره توي سوپش گوجه بريزيا يه دونه الو بندازالبته هرروز نه چون الوزيادش شكم بچه راشل ميكنه
البته من اينها براي بچه يكسال ونيمه امتحان كردم خودتون بهترميدونين چه غذايي بهش ميسازه ببخشيد اينقدرپرحرفي كردم چون مشكلتون رادرك ميكنم اگه بازم چيزي يادم اومد مزاحم ميشم انشالله به دردتون بخوره البته زيادنگران نباشين وقتي بچه ها كمي دنياي اطراف را ميشناسن ديگه شيطون ميشن وحوصله غذا خوردن ندارن


مامانی ممنون چقد خوشحال شدم نوشته های شما رو دیدم اگه می شه بهم بگین دقیقا چه غذاهایی می دین که منم بهش بدم.
مهفا
24 خرداد 90 15:26
سلام ممنون ازلطفتون......
مامان سامان جان یه چیزی بگم ..اصلا" زورش نکن لجباز میشه...تنوع غذاییشو زیاد کن من توی نی نی سایت یه تاپیک گذاشته بودم پیدا کردم براتون می گذارم...


ممنون می شم اگه برام پیدا کنی.
مامان مانی جون
24 خرداد 90 15:59
ممنونم
پسر شما هم خیلی بامزه است خدا نگهدارش باشه


مرسی خاله جون
مامان ماهان
25 خرداد 90 1:15
مامان رها
25 خرداد 90 9:29
سلام گلم عزیزم گفتی نون دوست داره آب مرغ یا گرشت رو توش نون ریز خورد کن و بده بخوره رهای من هم اینارو دوست داره ضمنا من نیمرو رو (البته فقط زرده )لقمه های کوچولو کوچولو درست میکنم و میزار تو بشقاب مثل یه مسابقه یکی میزارم دهنش میره پی بازی دوباره بعدی و به همیم اوضاع سخت قضا میدم قربونت برم درکت میکنم گاهی میشه نیم ساعت که هنوز تموم نشده ،موفق باشی گلم سامان جیگر راهم ببوس


مامان جون سپاس گزارم نظرات شما رو که می بینم بیشتر دل گرم می شم از وقتی که شماها رو پیدا کردم انگار که دنیا رو بهم دادن رهای ناز خاله رو ببوسین.
مامان حسني
25 خرداد 90 10:56
مامان سامان جون سلام
وقتي حسني يك ساله بود هيچي دندون نداشت به همين دليل همه چي نمي تونستم بهش بدم بيشترابگوشت ميپختم ونون توش تيليدميكردم ولي حالاكه 4 عدددندون داره بيشترويك سال ونيمشه بيشترغذاي سفره ميدم
براي صبحانه حالا كه هواگرمه ماست وكشك مي خوره چيزديگه اي نمي خوره ولي ميتوني سيب زميني وهويج را ابپزكني وباكمي كره پوره كني بهش بدي معمولا بچه ها دوست دارن يا كره مربا البته سعي كن مربا خانگي باشه كه مواد نگهدارنده نداشته باشه تخم مرغ اب پز كه حسني عاشقشه نان وپنير وبادوم رنده شده اگه حساسيت نداره شيرگاو هم مي تونه بخوره البته بين دكترها نظرات متفاوته بعضي ميگن بچه زيردوسال شيرگاو نخوره
مواد سوپش عبارتنداز گوشت گوسفند يامرغ يا هردو كمي عدس برنج جو هويج وسيب زميني وگوجه يا الو كمي جعفري خردشده
سيب زميني سرخ شده
عدس پلو ماش پلو البته چون دندون درست درموني نداره برنجش را ميدم به هرحال اب حبوبات كه داره
اش انارواش تمركه خودم بلدنيستم براي اش انارازرب انر وبراي اش تمر ازتمرهندي استفاده ميشه خيلي براي اشتها خوبه
كباب برگ ياكوبيده بدون چربي
پلو با مرغ ،ماهي، سبزي وقيمه البته لپه براي بچه ها كمي سنگينه من اب قيمه ياسبزي را ميريم روي پلو وميدم
حريره هم براي بچه ها خيلي خوبه
به گفته دكتر ادويه فقط نمك وزردچوبه استفاده ميكنم
ولي مهمترين چيز توي غذا دادن تنوعه وبازي دادن


سلام ممنونم نوشته هاتون رو که می بینم واقعا از ته دل خوشحال می شم
خاله جون من وقتی پوره ، نون و ماست یا تلید به سامان میدم باباش می گه کی این و می خوره منم بخورم ضعف می کنم .منم فقط فکر و ذکرم شده این که چی درست کنم .بی نهایت سپاسگزارم.
محمد گیان
25 خرداد 90 11:59
سلام زیاد ناراحت نباش محمد بد تر دیگه ما بیخیال شدیم[h
ممنون من فکر کردم فقط سامان این طوریه پس همه ی بچه ها وروجکن عذر می خوام ارتباطمون قطع شد نفر مودید اهل کدوم شهرید؟
مامان ماهان عشق ماشین
25 خرداد 90 15:08
سلام.نگرتن نباش پسر بچه ها خیلی بد خوراک هستن .بعدا جبران میکنند.


سلام خاله جون اگه این طوری باشه بی خیالش می شم .
سیمرغ
25 خرداد 90 15:33
سلام مامان سامان عزیز ... ممنون که به ما سر زدین ... جوابتونو توی وبلاگ دادم... بازم پیش ما بیاین
سیمرغ
25 خرداد 90 15:34
راستی ماشالله چه پسمل نازی دارین... خدا حفظش کنه

ممنون خداصدرای مامانم حفظ کنه.
مامان زینب
25 خرداد 90 16:05
با اجازه لینکتون کردم.


مرسی خاله جون عکس خوشکل دختر نازتون رو دیدم خدا حفظش کنه
mamane amir ali
25 خرداد 90 18:01
salam.azizam.ma hamishe joyayeh shoma hastim .ama nazar nemizashtam.samanam bozprg shodeha.manam in moshkel ro dashtam.ta 2 sal hamineh ama hala keh az jiji gereftam khob shodeh.ama hanooz sop ra be zoor midam behesh .chareh nadaram.mashalah saman joon khobeh sakht nagir.ta jiji hast hamineh khahar.


ممنونم خاله جون
ولی من فینگلیش خوندم اصلا خوب نیست یک دو ساعتی طول کشید تا فهمیدم چه به چیه اما راسته بخواهی تا به اخر رسیدم اولاش یادم رفت در هر صورت ممنونم
مامان حسین
25 خرداد 90 23:26
خانومی نگران نباش
خوب میشه.ولی من هر وقت حسین بد غذا
میخورد در حال بازی بهش غذا میدادم یا در حال نگاه کردن سی دی هایی که دوست داشت تا حواسش پرت بشه و بخوره.


ممنوم از را هنمایی شما با خوندن نوشته هاتون بیشتر دلگرم می شم.
مامان پرهام
26 خرداد 90 13:42
سلام. ا.ل اینکه نگران نباش سال دوم تولد اشتهای بچه ها کمتر می شه. دوم بر اساس کتاب من و کودک من اصلا نباید بچه رو سرگرم کنی یا بدتر از اون دنبالش بدوی تا غذا بخوره. اونجا نوشته وظیفه ی ما مادرها اینه که برای بچه مون غذا آماده کنیم بگذاریم جلوش اگه خواست بخوره. می دونم اولش سخته ولی بعد راحت تر می شی. نگذار بد غذا می شه ها! برای باز شدن اشتهاش صبح ناشتا انگور همراه با شکر بهش بده. یعنی روی انگور بی هسته شکر بپاش. پرهام خیلی دوست داره. من توصیه می کنم کتابی رو که گفتم مطالعه کن از دکتر فیض. کتاب اشپزی برای کودکان هم عالیه. من برای پرهام مافین و دسرهای خرمایی و غذاهای جالبی از روش درست می کنم. [h
سلام
ممنون از شما که منو راهنمایی کردید چشم حتما این ها یی که گفتید انجام می دم شاید تاثیر کرد.
مامان ابوالفضل
26 خرداد 90 14:46
سامانی پسره خوبی باش عزیزم و غذاتو بخور و مامانی و اذیت نکن گل پسرم


خاله جون من اصلا غذا دوست ندارم بابا و مامانم به زور به من غذا می دن می گم یه نیکه نون خشک بدین دیگه دست از سرم بردارین.
وحیده مامان پارسا
27 خرداد 90 13:04
سلام.راستی این وبلاگ بهتره از وب قبله.
البته من یه بار سر زده بودم
راستی من نمیدونستم تو نی نی سایت هم میشه وبلاگ ثبت کرد.. عکسهای متحرک بالا قالب خود نی نی سایته.؟
پسر مو فرفریتون هم خیلی دوست داشتنیه .من لینکتون کردم
وبلاگ پارسا رو برام طراحی کردند.



سلام ممنونم عزیزم شما هم لینک شدید
توی نی نی سایت نمیشه وبلاگ زد این سرویس مربوط به نی نی وبلاگه و تقریبا جز سایت های وبلاگ دهی در حد متوسطه ولی چون اینجا راحت میشه تبادل اطلاعات کرد و دوستای زیادی هم داریم و تقریبا همه همدیگر رو میشناسیم
عکس های متحرک بالای قالب کار خودمه و ربطی به نی نی وبلاگ نداره
اگه اشکالی نداره قیمت طراحی قالبوتون چقدر شده ممنونم
shima
4 تیر 90 18:14
سلام سامانیتون خیلی ناز و دوست داشتنیه واسه غذا نخوردنشم زیاد نگران نباش راستی ایشالله خودش میخوره


سلام ممنون آخه خاله جون نمی دونی بچه ها وقتی کارهای ما رو عملی نمی کنن چقد اعصابت خورد می شه.
مامان آرمان
30 مرداد 90 15:25
سلام عزیزم.حالا که دارم این پیغام را براتون میفرستم امیدرواذم که بد عذایی سامانی بهتر شده باشه.من تازه ایت صفحه را لینک کردم و از قافله عقب هستم ولی تجربه من و شما شبیه هم هستش.
آرمان تا نزدیک 2 سالگی این مشکل را داشت.
یکی از علتهای بد غذایی بچه ها مصرف شیر زیاد هستش.آرمان صبح و ظهر و شب خیلی شیر میخورد و این یکی از علتهاش بود که وقتی کم شد تغذیه اش به مرور نه یکباره خوب شد.
علت دیگه اش که تو بچه های همسن سامان هستش دندان در آوردنه که گاهی اشتهاشون خوبه و گاهی بد.
بچه ها تا 1.5 سالگی فرصت دارن که غذای خانواده را بخورن پس هنوز غذای نرم و چیزی که دوست داره را بهش بده.من هم تا نزدیک 2 سالگی ذائقه آرمان را پیدا نکردم ولی یواش یواش دستت میاد.
اگه نون دوست داره خیلی خوبه روش کره هم بمال که برای رشدش هم مفیده اگه اونجوری خورد مربا را هم اضافه کن.
زرده تخم مرغ را در ماست حل کن و بهش بده.
اگه راهنمایی هام براتون مفید بود بازم در خدمتم.
به امید اینکه سامان عزیز هم خوش غذا بشه


سلام دوست عزیزم
از این که من رو راهنمایی کردین ممنونم
این رو از ته دل می گم من واقعا خیلی خوش حالم که دوستان مهربونی مثل شما پیدا کردم
الان خدا را شکر کمی بهتر شده
با کارتن نگاه کردن بهش غذا می دم
یا باید یه جورایی سرش رو مشغول کنم.با تشکر
مامان آرمان
1 شهریور 90 0:29
سلام.من هم مدتی با تلویزیون بهش غذا میدادم که البته مورد تایید دکترها نیست ولی تا مدتی رفع مشکل غذا خوردن را میکنه .
هرچی بزرگتر بشه بهتر میشه ولی این دل مادره که آب میشه.
غذا را بذار خودش بخوره و قاشق و ظرف را در اختیرش بذار که البته کثیف کاری داره ولی باید تحمل کرد.من خودم خیلی حساس بودم ولی اگه یک پارچه بزرگ بندازی و توش بشینه و بخوره کمی بهتر میشه.
موقع غذا دادن یک عروسک یا اسباب بازی مورد علاقه اش را بیار و بکو یکی سامان بخوره یک قاشق اون اسباب بازی و خودش هم به اون اسباب بازی غذا بده و تا سرش گرمه تند تنئ بذار دهنش.بازم میام و اگه چیزی بلد بودم میگم.



سلام
خیلی ممنونم
توضیحات کاملی رو برام نوشتی . بازم مثل همیشه خوب و مفید . دارم ازشون استفاده میکنم .
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم سامان می باشد